Heeft u een vraag over onze digitale tools? Misschien is die al eerder gesteld. Kijk even in de lijst hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.
De vereiste versies van het besturingssysteem vindt u hieronder.
Besturingssysteem | |
Android |
|
iOS |
|
U kunt uw gebruikersnaam opvragen bij uw private banker of bij onze klantendienst Client Services op het nummer 03/286 69 80 of via e-mail op Clientservices@merciervanlanschot.be.
Uw gebruikersnaam, die bestaat uit een letter en zeven cijfers, bezorgen we u via e-mail.
Om de Banking App te registreren heeft u drie zaken nodig:
Een kleurcode en gebruikersnaam kan u aanvragen bij uw private banker.
Uw gebruikersnaam ontvangt u van ons via e-mail. De kleurcode versturen wij per post binnen maximaal drie werkdagen.
Volg daarna deze stappen:
Belangrijk: u kunt de kleurcode één keer gebruiken voor één apparaat.
Problemen met de Banking App? Verwijder de app niet, want zo maakt u uw registratie ongeldig en heeft u een nieuwe kleurcode nodig. Als u problemen ondervindt, neemt u contact op met onze Client Services. U bereikt hen op het nummer 03 286 69 80 of via e-mail op Clientservices@merciervanlanschot.be.
U kunt de Mercier Van Lanschot Banking App downloaden in de Appstore.
Belangrijk om te weten
Mercier Van Lanschot heeft meerdere apps. U herkent de Banking App aan het lichtblauwe icoon met de blauwe boom.
Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren. Maar het is ook belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel en uw gegevens. We helpen u hier graag bij.
Daarom zetten we hieronder een aantal veiligheidstips voor u op een rij.
Heeft u 'vingerafdruk' (Touch ID) of Face ID ingesteld op uw smartphone of tablet? Dan kunt u dat ook voor de Banking App instellen. U doet dat zo:
U kunt uw pincode van de Banking App als volgt wijzigen:
U kunt de registratie van de Banking App opheffen in Mijn Private Bank. Dit gaat als volgt:
Hebt u geen toegang tot Mijn Private Bank? Neem tijdens de kantooruren contact op met Client Services op het nummer 03 286 69 80 of via e-mail op clientservices@merciervanlanschot.be.
Als u uw pincode bent vergeten, kunt u de Banking App niet meer gebruiken. Neem dan tijdens de kantooruren contact op met Client Services op het nummer 03 286 69 80 of via e-mail op clientservices@merciervanlanschot.be. U kunt ook contact opnement met uw Private Banker.
In Mijn Private Bank kan u een overzicht opvragen van alle apps die u onder uw gebruikersnaam geregistreerd heeft.
Afhankelijk van uw situatie, zijn er twee manieren waarop u de Banking App kunt installeren op uw nieuwe smartphone of tablet.
U heeft uw oude toestel niet meer.
Neem contact op met uw private banker of Client Services op het nummer 03 286 69 80 of via e-mail op clientservices@merciervanlanschot.be. Wij sturen u dan binnen de drie werkdagen per post een nieuwe kleurcode waarmee u de Banking App kunt installeren. Zodra u de kleurcode ontvangen heeft, volgt u deze stappen:
U heeft uw oude toestel mét werkende Banking App nog.
U hoeft de Banking App niet opnieuw te installeren. U kunt uw verschillende accounts/gebruikersnamen toevoegen aan de Banking App.
Dat doet u zo:
U kunt de naam zo wijzigen:
Ja, u kan de Banking App op meerdere smartphones en tablets registreren.
U kunt in Mijn Private Bank een MT940-bestand downloaden via de exporteren-functie. Doorloop de verschillende stappen en kies het gewenste bestandsformaat.
Via de rekening
Het kan gaan om een tijdelijke storing. Controleer uw inloggegevens en probeer het later nog een keer. Beschikt u niet over de Mercier Van Lanschot Banking App? Neem dan contact op met Client Services op het nummer 03 286 69 80 of via e-mail op clientservices@merciervanlanschot.be. U kan ook rechtstreeks bellen of mailen met uw private banker.
De vereiste versie van het besturingssysteem vindt u hieronder.
Besturingssysteem | |
iOS |
|
U wijzigt de toegangscode als volgt:
De app is beveiligd met een 5-cijferige toegangscode die u zelf kiest. Deel uw code niet met anderen. Wilt u de code toch ergens bewaren? Doe dat dan op een veilige plek en zeker niet op uw smartphone.
Via de app kan geen geld worden overgemaakt of opgenomen. De Android-app laat wel toe om een overboeking te doen (twee-in-één app).
Er wordt geen persoonlijke informatie opgeslagen op uw mobiele telefoon. We raden u aan om altijd de nieuwste versie van de app te gebruiken. Zo heeft u voortdurend de nieuwste functionaliteiten en voldoet de app aan de meest actuele veiligheidsnormen.
U krijgt weer toegang tot de app door de app volledig te verwijderen en opnieuw te registreren via de gekende methodes.
Met de Mercier Van Lanschot Invest App kunt u op uw smartphone of tablet eenvoudig uw portefeuille raadplegen, uw rendement bekijken, de regio- en/of risicospreiding in uw portefeuille volgen of het laatste beursnieuws lezen. Ook kunt u eenvoudig en snel contact opnemen met uw beleggingsspecialist.
Inloggen is veilig met vingerafdruk (Touch ID) of gezichtsherkenning (Face ID).
Eenvoudig, snel en 100% veilig.
Via de gratis itsme® -app logt u eenvoudig in op ons digitaal platform Mijn Private Bank.
Itsme® is een gratis app waarmee u makkelijk en veilig uw identiteit kunt aantonen (en transacties kunt bevestigen). U kunt itsme® voor heel wat apps gebruiken. In de Mercier Van Lanschot-app kunt u het onder andere gebruiken om in te loggen. Itsme® werkt alleen met uw smartphone, uw itsme®-app en uw persoonlijke itsme®-code.
Itsme® is een initiatief van Belgian Mobile ID, een consortium van vier Belgische grootbanken (Belfius, BNP Paribas Fortis, ING, KBC) en Belgische netwerkoperatoren (Orange, Proximus, Telenet). Meer informatie vindt u op de website van itsme®.
Als uw account werd aangemaakt via uw bankkaart, dan is het mogelijk om uw account te heractiveren via die bank of via eID.
Als uw account werd aangemaakt via eID, dan moet u uw account heractiveren via eID.
Itsme® kan enkel gebruikt worden met de unieke combinatie van uw smartphone, uw itsme®-app en uw itsme®-code. U hoeft dus niet meteen te panikeren als u uw smartphone verliest. Blokkeer voor alle veiligheid wel meteen uw itsme®-account.
U vindt meer info rond het blokkeren en heractiveren van uw itsme®-account in de volgende artikels: Blokkeer account Het blokkeren is mogelijk op de itsme®-website: https://my.prd.itsme.be/block
Account Blokkeren
*Noot: als u een foutmelding krijgt, controleer dan zeker de ingegeven data. Uw itsme®-account kan al geblokkeerd zijn, volg in dat geval de heractiveer stappen.
Heractiveer account
Hoe kan ik itsme®-account heractiveren?
Heeft u een nieuwe smartphone of wens u de itsme®-app opnieuw te heractiveren? Dan kan u de volgende stappen volgen.
We raden u aan om eerst de bestaande versie van de app te verwijderen om dan een nieuwe versie uit de store te downloaden en te installeren. Zo heeft u steeds de meeste recente versie.
Hebt u uw itsme®-account aangemaakt met een Belgische eID of bankkaart*?
*Voor Nederlandse identiteit, zie instructies hieronder
Als uw account werd aangemaakt via uw bankkaart, dan is het mogelijk uw account te heractiveren via die bank of via eID. Als uw account werd aangemaakt via eID, dan moet u uw account heractiveren via eID.
Heractiveren via Belfius/BNPPF/Hello Bank/Fintro/KBC/CBC/ING
Om via deze banken te heractiveren volstaat het om uw itsme®-app te openen en uw bank te kiezen uit de lijst met banken. U wordt hierna verwezen naar de mobiele bank app van de bank (Belfius en KBC/CBC) of naar hun mobiele website (BNPPF/Hello Bank/Fintro) waar u de nodige procedure kunt verderzetten. Belangrijk, in het geval van Belfius en KBC/CBC moet hun mobiele bank app geïnstalleerd en geactiveerd zijn op de smartphone.
Heractiveren via eID
Elke itsme®-gebruiker kan ongeacht de methode waarmee het account is aangemaakt, heractiveren via eID. Wil u heractiveren via de eID kaart? Dan moet u eerst uw account blokkeren.
Als uw account al geblokkeerd is mag u deze stap overslaan.
Uw itsme®-account blokkeren:
*Noot: als u een foutmelding krijgt, controleer dan zeker de ingegeven data. Uw itsme® account kan al geblokkeerd zijn, volg in dat geval de heractiveer stappen.
Dan kunt u uw itsme®-account heractiveren via eID op de itsme® website: · Ga naar de itsme® website:my.itsme.be/nl/unblock
Foutmelding 9038 na de heractivatie?
Als u op iOS een 9038 error krijgt onderaan het scherm na heractivatie van uw itsme®-account, dan duidt dit op een verouderde versie van de itsme®-app.
De oplossing is om de huidige itsme®-app te verwijderen en een nieuwe versie van de app te installeren. Als u hierna opnieuw heractiveert (zie stappen hierboven), zal u deze foutmelding niet meer krijgen.
Heeft u uw itsme®-account aangemaakt met een Nederlands identiteitsbewijs?
Blokkeer uw account Blokkeren kan via de Itsme® website: https://my.prd.itsme.be/block
*Noot: als u een foutmelding krijgt, controleer dan zeker de ingegeven data. Uw itsme®-account kan al geblokkeerd zijn, volg in dat geval de heractiveer stappen.
Heractiveer uw account